ישראל שמה עצמה השנה בכותרות הזירה העולמית פעם אחר פעם. בתחום המוזיקה היתה זו נטע ברזילי שהביאה לנו את הזכייה והכבוד לארח בארצנו הקטנטונת את האירוויזיון הבא. בתחום הפרינט נפל בחלקנו השנה הכבוד ונבחרנו לארח אצלנו בישראל את CPX העולמי.
CPX הוא ארגון לשיתוף בידע שבו חברים 10 מפעלי דפוס מובילים מכל העולם. דפוס בארי הוא אחד המייסדים של הארגון, שהחל את פעילותו בשנת 2005.
הכנס נערך לפני כשבוע במלון קרלטון בתל אביב והגיעו אליו נציגים של שותפינו מפינלנד, צרפת, אנגליה, מרוקו, תאילנד, איטליה, בלגיה, יפן וספרד.
כל משתתף עדכן בהתפתחויות האחרונות אצלו. החלפנו מידע על מגמות בתעשייה ועל מוצרים חדשים ושיתפנו באתגרים טכנולוגיים וביוזמות עסקיות.
במהלך הכנס ערכנו סבב מפגשים עם ספקים מרתקים – Scodix שמתמחה במכונות לצורך השבחת נייר באופן דיגיטלי https://scodix.com/ ,Paymaxs המתמחה בטכנולוגיה augmented reality לשוק הלוטו וכרטיסי הגירוד http://www.paymaxs.com/ , Micro tag – שהציגה יכולת מדהימה למניעת זיופים http://microtag-temed.com/ , Highcon שהציגה מכונות דיגיטליות לשוק האריזות http://www.highcon.net, ו-Fuga – סטארט אפ שהציג פתרונות שמסייע למעצבים גרפיים.
ביקרנו את שותפינו העסקיים באינדיגו ובלנדא. בלנדא למדנו על תהליך ההדפסה הננו-גרפית שלהם, שהינו טכנולוגיה פורצת דרך בעבור שוקי הדפוס המסחרי, האריזות וההוצאה לאור.
הביקור ב HP אינדיגו היה, כמו תמיד, מפרה, מעורר דמיון ומעודד יוזמה.
בתי הדפוס השונים הציגו בין היתר אפליקציות של חוברות פרסונליות, מערכת לשיווק רב ערוצי (Omni cannel), שירותי חשבוניות מקוונות וסרטוני הדרכה פרסונליים, ראינו דוגמאות הדפסה על חומרים שונים בטכנולוגיות שונות וחדשניות וגילינו אפיקי התפתחות חדשים לכיוון הדפסת אריזות, שירותי לקוחות ואפילו שירותי הדפסה על משאיות וסירות!
בנוסף שמענו הרצאות מרתקות מחברינו הלקוחות: הילה מילוא – מנהלת מועדון לייף סטייל, רם גב סמנכ"ל כספים מישראכרט, גיל רוזן – סמנכ"ל שיווק מבזק. חברים יקרים, בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכם שוב מקרב לב. ההרצאות היו מעשירות ומעוררות השראה.
בין לבין אכלנו טוב, שתינו טוב ונהנינו בין חברים.
לסיכום, היה כנס מוצלח ביותר. במשך שלושה ימים אינטנסיביים מאוד הוא סיפק לכולנו הצצה רב-כיוונית לחידושים המתרחשים בתחום הדפוס במקומות שונים בעולם.
תחום הדפוס שומר על דינמיות וגמישות ואין גבול ליכולת ההמצאה והחדשנות. המקצוע "דפוס" מתחבר היום לתחומים רבים אחרים, תוך שהוא שומר על רלוונטיות מתמדת ומספק פתרונות חדשים לאתגרים החדשים נוכח המציאות המשתנה.
לאחר הכנס קיבלנו מידידינו מכתבי תודה מרגשים ובהם סיפרו כמה נהנו מהמפגש המפרה והמתוכנן בקפידה, מההרצאות והסיורים המעניינים ואיך לא? – מהאוכל הישראלי במסעדות של תל אביב.
המשך בדיווח שנמסור מכנס CPX הבא.
בן סוכמן – סמנכ"ל שיווק דפוס בארי