המשימה… הושלמה!

הרגע הגיע!  שילוב פעילותה של חברת "אמקה" אצלינו בדפוס בארי, יצא לדרך לפני 8 וחצי חודשים.  אחרי שקרם עור וגידים, הוא הופך כעת למציאות של ממש, עם תחומי פעילות נוספים לדפוס תוך קליטתם של עובדי אמקה ולקוחותיהם, במשפחת דפוס בארי.

קבלו הצצה לאתגרים, לתהליכים ולמשימות שבאיחוד שתי חברות, לכדי פעילות משותפת אחת. 

אז מאיפה הכל התחיל?

חברת אמקה הינה חברת דפוס בבעלות פרטית. הקשר בין "אמקה" לדפוס בארי, יצא לדרך לפני 8 וחצי חודשים, אז רכשנו את תחומי הפעילות של אמקה בשני נושאי ליבה אסטרטגים:

1.  תחום כרטיסי הPVC – הדפסת כרטיסי מועדון והטבות, כרטיסי קופות חולים וכיו"ב.

2. תחום הדיוור – הדפסת חשבוניות, דוחות, תלושי שכר וכיו"ב.

רכישת אמקה, מהווה צעד נוסף של דפוס בארי בשכלול האחיזה בעולם הדיוור המודפס והכרטיסים. 

העסקה אושרה ויצאנו לדרך. מה שלא ידענו, הוא שבתווך מחכות לנו הפתעות כמו קורונה ומבצע שומר החומות, כאן אצלינו בדרום – מה שהפך את המיזוג למאתגר טיפה יותר.

המשימה – מעבר מהיר וחלק

כל מיזוג בין פעילויות של חברות הוא אתגר. אבל כאשר מוסיפים לתהליך לו"ז צפוף, אירועים בלתי צפויים כמו סגרים ומבצע מלחמתי… האתגר נהיה מורכב הרבה יותר:

משימת העל שהגדרנו בדפוס בארי, היתה לייצר מעבר חלק, מהיר ויעיל ,  כזה שבו לקוחות אמקה  – שיהפכו או טו טו  לשלנו-  לא ירגישו בו, ולמעשה יוכלו להנות כבר על ההתחלה, מן היתרונות של דפוס בארי בטכנולוגיה, בשיטות הדפוס, ובניהול הלקוח.

המשימות שעמדו על הפרק הן במילה אחת  – מעברים:

  • מעבר של מכונות דפוס אמקה אלינו לבארי
  • מעבר וקליטת עובדי דפוס אמקה אצלינו בבארי
  • מעבר וקליטת לקוחות אמקה אצלינו בבארי

 את המשימות, חילקינו לפי צרכי השעה: חודשים אפריל וספטמבר כידוע, הם חודשי החגים בישראל ואיתם מגיעים גם כרטיסי ההטבות לעובדים שלקוחותינו מדפיסים.

מה שלא כולם יודעים, הוא שאת העבודה על הנפקת הכרטיסים, מתחילם כחודשיים שלושה לפני החג עצמו. וכך תחילת שנת ,2021 עמדה בסימן של העברת תחום פעילות הדפסת כרטיסי ה PVC מאמקה אלינו לדפוס בארי, על מנת שנוכל לעמוד בזמני ההזמנות של הנפקת כרטיסי ההטבות לעובדים לחג הפסח באפריל 2021.

אז מי מרכיב את המכונות?

נתחיל בעובדות:

לצורך העברה טכנית של כל מכונה מורכבת, יש לפרק את המכונה בזהירות ולהרכיב אותה מחדש.

גם כאן, עבור מכונות הדפוס של כרטיסי ה,PVC נדרשנו לפרק את המכונות ולהרכיב אותן מחדש פה בקיבוץ.

וכך מצאו את עצמן מכונות הדפוס של אמקה, עושות את דרכן  מאזור התעשייה הדרומי באשדוד, אלינו לקיבוץ, כאשר הן מפורקות. עכשיו יש להרכיב אותן מחדש. אבל מי ירכיב??

הידעתם? כדי להרכיב מכונות דפוס מורכבות שכאלה, יצרן המכונות,  הוא זה ששולח טכנאים הבקיאים בכל פרט במכונה, ויודעים להרכיב ולפרק אותה.

האתגר אצלינו היה כפול ומכופל – בשל הקורנה, לא נשלחו  ארצה טכנאים מומחים מחו"ל ואנחנו בדפוס בארי  היינו חייבים למצוא פתרון.

גייסנו למשימה את טובי המהנדסים והטכנאים שלנו, על מנת שילמדו במהירות הבזק את מכונות הדפוס, יפרקו אותן וירכיבו אותן בבטחה, כאן אצלינו בדפוס. משימה שנולדה מכורח השעה ועמדנו בה בהצלחה, עם סגרים בתווך ומגבלות תנועה.

השלב השני – הטמעת מערכות הדפוס!

לדפוס בארי מערכות טכנולוגיות חכמות של חשבוניות, אגרות, תלושים וכדומה. האתגר כאן היה שילוב שבין שתי "שפות": "שפת אמקה", שבה בוצע טיפול בלקוח עד למעבר, לתוך מה שנכנה באנלוגיה הזו – "שפת דפוס בארי".

הטמענו את תהליכי העבודה, הדאטה והעובדים  אצלינו בדפוס והחלנו בתהליך לימוד והטמעה דו ממדי:

1. הטמעת לקוחות אמקה במערכות התיעוד והדפוס שלנו

2. לימוד והדרכת עובדי אמקה בדבר התוכנות והשיטות של דפוס בארי לטיפול בלקוחות.

אינה דרנוב, עובדת במחלקת תפ"י מספרת:

"המעבר בין הדאטה של חברת אמקה לבין מערכות דפוס בארי, היא עבודה מורכבת מכיוון שמערכת דפוס בארי היא מערכת ממוחשבת עם קודים חכמים, בהם מוטמעים מקסימום תווים של אינופרמציה.

לכל לקוח פה בדפוס בארי, יש מק"ט אחד ויחיד ועליו מקודד כל המידע – הזמנות, תהליכי עבודה של ייצור ועוד. המשימה היא לייצר התאמה בין צורת המידע שהיינו מנהלים באמקה, לבין האופן שבו מאורגן המידע בדפוס בארי".

אינה היא עובדת תפ"י – תיאום פעילויות ייצור. והיא דוגמא לתהליך רה – ארגון שחוו עובדי אמקה לשעבר בשיטות, בנהלים ובארגון המידע. אינה מספרת כי לאחר 30 שנה בתחום הדפוס, עכשיו היא לומדת מחדש את אותו תחום, אבל עם מערכת אחרת ועם שיטות עבודה יעילות ומתועדות:

אינה: "המעבר התנהל בשלבים  – התחלנו אותו באוקטובר 2020 בעבודה מסביב לשעון ועם המון שיתוף פעולה מהאנשים פה, שמבינים ושמעניקים תמיכה לכל דבר.  הגעתי עם הרבה חששות לאחר 28 שנה באמקה, אבל עם קבלת הפנים שקיבלתי, הפחדים נותרו מאחור. אני נכנסת בשער הקיבוץ כל יום לאחר נסיעת בוקר  שקטה וחווה את הרוגע והשקט של ציוץ הציפורים. יש לי תמיכה מדהימה מכל הצוות – הכל זורם, באווירה שפשוט כיף להיות בה"

ואנחנו אומרים – קליטה טובה של נהלים, מכונות ומידע, היא משנית בהשוואה לקליטה נכונה של אנשים: העקרון והערך שהנחה אותנו בתהליך קליטת עובדי אמקה היה – קודם כל אנשים!

ביקשנו לייצר תהליך חם, מזמין ומחבק, בו עובדי אמקה יהנו מתהליך המעבר, ימוססו חששות  ויהיו פתוחים ללמידה של שיטות ונהלים שפשוט יקלו על תהליך העבודה שלהם עצמם, כפי שהם מקלים ומייעלים את העבודה של דפוס בארי אל מול לקוחותיה.

בכל תהליך של שינוי ומעבר, יש ניסוי, טעייה ולמידה!

אז נכון, שיטות העבודה שלנו משוכללות וגם הנהלים והמכונות.

אבל בכל הקשור לשינוי ולרה  – ארגון , גם אנחנו למדנו דבר או שניים.

יניב סעיד,  הוא אמח"ש בדפוס בארי שעבר אלינו מאמקה. יניב אחראי על בקרת איכות ותחזוקת מכונות הדפוס. הוא בתחום הדפוס מאז שחרורו מהצבא – כבר 17 שנה ומעיד שהמעבר לא תמיד היה חלק, אבל היכולת שלנו ללמוד, ליישם ולשנות, היא מהמהירות שהוא חווה.

יניב: "בהתחלה עבדנו על פס הייצור, כשאנחנו מפוצלים בין שתי קומות  – מה שהקשה על נגישות למחסן בכל הקשור לנושא המשלוחים. ברגע שהבנו שלוגיסטית עדיף לאחד כוחות ולייצר חיבור בין תחום המשלוחים לתחום המכונות, העברנו את הפעילות לקומה אחת ומאז הכל זורם.

אני חייב לציין שהמעבר היה קל, מסקנות יושמו במהירות ואני מופתע  לטובה מהאופן שבו הכל התנהל"

אינה דורנוב, יניב סעיד, מיכאל אלקרייף, קטי זוהר, נתי שטר, הם רק חלק מהעובדים שזכינו לקלוט, אצלינו בדפוס בארי. אנחנו מודים לכולכם – עובדי אמקה לשעבר – על המסירות, ההתמדה והמגוייסות לתהליך המורכב שצלחנו יחדיו. ביחד- עוד נעשה וניצור דברים גדולים 🙂

ומה הלקוחות אומרים?

אז אם העקרון שהנחה אותנו בקליטת עובדי אמקה הוא אנשים, אותו עקרון חל גם פה על לקוחותינו.

משימת העל שלנו, היתה לגרום לתהליך להיות חלק ככל האפשר ולהעניק ללקוח לפחות  בשלב ראשון, את אותה איכות שהוא היה רגיל אליה כלקוח אמקה.  

שרונה ניסני, מנהלת ההכנסות של עיריית רעננה, היא לקוחה של אמקה שעברה אלינו לדפוס בארי במסגרת המיזוג. היא מספרת שהעבודה מול הדפוס היא עבודה מורכבת שכוללת הכנת גלופות, שליחת דאטה, בדיקות לפני הדפסה וארגון דברי הדואר לפי פורמט ( למשל – עם או בלי תמונה, עם או בלי צרופה, במעטפה או מעטפית וכיו"ב). כמו כן הקשר  של העירייה מול בית הדפוס כולל אחריות מלאה של בית הדפוס לשנע את החשבונות לעיריה.

ניסני: " עד עכשיו עבדנו עם אמקה ועכשיו אנחנו עובדים בדיוק אותו דבר, אבל עם דפוס בארי.  היו חבלילידה מינוריים שהיו כרוכים בהעברת גלופות מחברה לחברה, אבל מבחינתינו לא הרגשנו שום דבר במעבר. הכל כרגיל".

אחת ההחלטות הניהוליות שלקחנו בדפוס בארי, היתה להשאיר את אנשי המפתח שטיפלו בלקוחות בהיותם לקוחות אמקה ולכן גייסנו אותם לעבוד פה אצלינו בדפוס בארי.  ניסני נהנית גם היום משירותיהם של  אותם אנשים שעבדו איתה בעבר באמקה – מה שמקל על תהליך המעבר.

ניסני: "מבחינתינו לא הרגשנו שום דבר. המעבר היה חלק, היה טוב. אני עובדת מול אותה מנהלת תיק לקוח, היתה תחלופה של כוח אדם אבל היא גם בוצעה בצורה חלקה."

מרקו פרי הוא מנהל החיובים של חברת "מילגם"- חברה קבלנית שעובדת בתאגיד יובלים אשדוד.

פרי,אף הוא לקוח שעבר במסגרת המיזוג כלקוח אמקה,  ללקוח דפוס בארי. למרקו אתם תראו,  יש משהו מאוד ספציפי לומר  על המעבר והוא מסכם את זה בשתי מילים – קטי זוהר.

קטי היא מנהלת לקוחות שעבדה באמקה ועברה ביחד עם צוות אמקה לעבוד בבארי. טיפולה המסור אפשר מעבר חלק במיוחד.

פרי:" כל עוד קטי זוהר בתמונה, אנחנו רגועים ומקבלים את השירות שהורגלנו אליו. אני יכול לפנות אליה בכל שעה ולקבל את מלוא השירות תוך ידיעה שאני בידיים הטובות ביותר."

 פרי מוסיף, כי כעת משפעילות הדפוס עברה מאמקה לדפוס בארי, הוא מצפה להנות מיתרון הגודל והמקצועיות של דפוס בארי ולקבל זמני ביצוע מהירים יותר, כיאה לחברה גדולה.

 ומה אנחנו אומרים? ברור. עלינו 🙂

אז מה המסקנות?

  • עם נחישות, התמדה ולו"ז צפוף, הצלחנו לייצר מעבר לוגיסטי מורכב בין מכונות, שיטות עבודה, נהלים, טכנולוגיות ובעיקר – אנשים!
  • הצלחנו לייצר מעבר חלק בו לקוחות אמקה הועברו אלינו לדפוס בארי ללא עיכובים
  • והכי חשוב – אנחנו מיישמים!  אנחנו לומדים כל הזמן איך לאחד, למזג ולנהל מערך פעילות מורכב ומה שמנחה אותנו הוא לחשוב לעומק, ליישם מהר ולהסיק מסקנות הלאה.

אודות צוות דפוס בארי

מערכת התוכן של בארי blog
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s